Tuesday 30 July 2013

RISAUNYA KOLESTROL / BERAT MENINGKAT DI HARI PERAYAAN

Raya mesti makan banyak.... Itulah yang sering dikatakan.. Bila hari raya mesti kena ziarah rumah kawan-kawan.. Makan sedap-sedap, banyak lagi tu.... Bila pulang mesti risau berat / kolestrol naik..

Jika anda rasa terlebih-lebih makan khasnya di bulan perayaan ini, cuba amalkan beberapa supplemen berikut. Sedikit sebanyak ia pasti dapat membantu anda khasnya dalam pengawalan kolestrol...

Lecithin atau Omega :  penting untuk membantu memecahkan lemak badan dan mengurangkan lemak yang tersendat di pembuluh darah. Dua ni juga sangat membantu dalam merendahkan kandungan kolestrol tidak baik (LDL) dan meningkatkan kolestrol baik (HDL)..

AlfalfaSebagai sumber fiber untuk mengangkut lemak keluar dari badan. Selain dari itu ia kaya dengan pelbagai vitamin dan mineral.. Dan mampu mencuci darah.

Garlic :  femes dalam membantu menurunkan level kolestrol. Menurut kajian pengambilan  Garlic (bawang putih) setiap hari boleh membantu penurunan kolestrol sehingga 9-12%. Ia membantu mencairkan darah dan melarutkan kolestrol yang melekat pada dinding darah dan telah mengeras menjadi plak.


Selain dari ini memang banyak lagi supplement yang boleh membantu namun ini antara yang minimum.



Boleh hubungi saya untuk info lebih detail...

Add Fbook saya Julie Mauryn Gumpil , boleh kita chating terus...
Like fanpage saya: Healthy by Nature, untuk harga istimewa dan info kesihatan secara percuma
SMS : 012 2395501
Email: juliemauryn@yahoo.com 

 



* These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease



No comments:

Post a Comment