Tuesday 6 December 2011

SUPPLEMENT ASAS UNTUK KURUS

Hi..
Ramai juga yang bertanya ingin membeli LECITHIN sebab nak kurus..tapi saya syorkan kalau betul2 nak kurus ada beberapa jenis supplement asas.. Saya senaraikan dibawah ok...


(1) FIBER



Fiber akan memanjangkan tempoh makanan dalam perut dan memberikan rasa kenyang sepenuhnya. Ia berupaya menyerap lebihan air dan lemak dalam badan.Disamping tu kalau anda makan fiber ni, kerja2 ‘melabur’ akan jadi mudah, usus dicuci sepenuhnya jadi akan elakkan perut buncit. Selain berfungsi untuk melancarkan penghadaman..


(2) ALFALFA

Alfalfa dapat membantu dalam proses nak kurus kerana ia mengandungi fiber.
Alfalfa juga mengandungi lebih 40 zat nutrien yang meningkatkan kesihatan.
Tetapi AWAS krisis pemulihan apa bila mengamgil alfalfa sangat tinggi. Sebab itu kami sarankan untuk mengambil banyak air sekiranya ingin mengambil Alfalfa.


 

(3) CINCH

Jika nak berdiet, boleh gantikan lunch atau dinner dengan Cinch. 
Peranan Cinch adalah sebagai gantian makanan.
Cinch juga mengandungi Protin. Protin sangat perlu untuk membantu meningkatkan metabolisme tubuh, meningkatkan perkembangan otot, menjaga nafsu makan dan menjaga otot bebas lemak. Kajian menunjukkan protein dapat membakar kalori sampai sebanyak 35%.
Untuk  ibu-ibu menyusu, tidak digalakkan mengambil Cinch sebab tajut akan mempenggaruhi quantiti susuibu kerana kalorinya rendah.. Ibu2 menyusu boleh minum ESP atau Meal shake.




(4) Lecithin

Berfungsi untuk memecahkan lemak2. Lecitin dinamakan "pengemulsi semulajadi" kerana ia mempunyai kesan melekat kat lemak....dalam perkataan ringkasnya,ia menyebabkan lemak tu terapung kat dalam darah...dan seterusnya mencegah lemak dari melekat kat dinding membrane.. Lecitin tak boleh dihasilkan oleh badan tetapi ianya sangat diperlukan oleh badan.




Walau apa juga supplement yang anda makan untuk kurus anda haruslah menjaga pemakanan seharian anda, jangan main hentam je makan sesuka hati. Kurangkan pemakanan berlemak dan minyak.Untuk menjayakan program kurus, disarankan untuk memakan banyak buah-buahan dan minum banyak air. Dan tidak lupa bersenam, sekurang-kurangnya 20 minit sehari...

credit 

Sekiranya anda berminat nak membeli produk2 shaklee.. Bolehlah email saya di juliemauryn@yahoo.com atau PM saja di Fbook ok..
Salam Sayang dari Healthy by Nature....

No comments:

Post a Comment