Monday 19 December 2011

SUPPLEMEN SHAKLEE YANG SENANG DITELAN (bg yg susah nak telan pil)

Hi semua... Terima kasih kerana berminat untuk membaca blog saya ini.

Semalam seorang ibu menyusu bertanya tentang set B. Setelah habis penerangan, dia mengatakan amat sukar baginya untuk menelan pil ubat.. Saya pun agak risau juga untuk menjual.. Ye lah pil vitamin Shaklee ni ada yang besar2. Tapi walaubagaimanapun kawan saya tu beli juga set B tu, katanya cuba dulu.

Saya pun berfikir alah kawan saya ini. Sebab tu lah saya ingin mempromosikan supplement Shaklee dalam bentuk serbuk (powder). Serbuk supplemen ini yang boleh dicampur dengan air mahupun minuman kegemaran anda. Sebelum itu mari saya terangkan apa kebaikan jika mengambil vitamin dalam bentuk ini mahupun bentuk cecair.

Apabila kita mengambil supplemen yang solid seperti pil, Ianya perlu dipecahkan oleh enzim2 sistem penghadaman kita. Lepas itu barulah ia dapat disalurkan ke tubuh badan kita. Dibandingkan dengan supplemen dalam bentuk powder yang kita campur dengan air, (menjadi cecair), akan diserap terus oleh tubuh badan kita tanpa (atau sedikit) pecahan kimia di perut.

Oleh kerana ini, supplemen yang terus diserap oleh tubuh badan dapat digunakan terus oleh tubuh badan kita. Tidak perlu menunggu beberapa jam untuk proses pemecahan dan seterusnya penyerapan ke tubuh badan. 

Itu dia, kebaikan mengambil vitamin dalam bentuk powder atau cecair. Selain dari itu, tentunya vitamin dalam bentuk cecair lebih senang ditelankan?


Jadi berbalik kepada masalah kawan saya yang tak boleh telan pil, ini lah yang saya rekomen padanya (sebab kawan saya menyusu)..








Meal Shake - boleh dicampur dengan air atau pun susu atau pun minuman kegemaran anda.. (Janji bukan air mendidih/panas...) Mengandungi 19 vitamin dan mineral yang penting untuk tubuh badan kita. Juga kaya dengan kalsium, serabut sajian (fiber) dan protin.


Energizing Soy protin - Sumber protin dan lain-lain khasiat utama. Mengandungi 9 asid amino yang diperlukan oleh badan. Fungsi: membina dan membaiki tisu-tisu badan, menyihatkan jantung, membekalkan 50% Nilai harian Kalsium, mengandungi fitoestrogen untuk kesihatan prostat, payudara dan menopaus dll. INILAH PRODUK NO 1 SHAKLEE. Juga boleh mempercepatkan penghasilan susuibu.. kenapa? Sebabnya seperti yang ditulis diatas, boleh diserap oleh tubuh badan dengan cepat...

Vitamin C 100gm (chewable) - Vitamin C ini boleh dikunyah.. tak payahlah telan Vitamin C 500mg yang besar tu.. Memang la untuk budak-budak tapi makanlah beberapa biji... Tapi kena agih-agih ikut masa tau...

Alfalfa - Sekiranya ibu yang menyusu nak makan Alfalfa sebagai Milk Booster, boleh rebus alfalfa dengan air kosong secara dengan api sederhana, untuk diminum....

Itu dia.. Bagi ibu2 yang menyusu tapi tak boleh telan pil2 Vitamin jangan susah, ada je penyelesaiannya...

Jika berminat nak membeli produk2 ini, boleh email saya di juliemauryn@yahoo.com atau PM (add saya: julie mauryn gumpil) saja di facebook ok... Terima kasih....

Salam Sayang dari Julie.....

No comments:

Post a Comment