Friday 17 February 2012

BEBERAPA LAGI YANG TELAH BERJAYA MENINGKATKAN HEMOGLOBIN (HB) MEREKA

Hello.. Entry hari ni, saya akan tulis dalam bentuk poin saja.. Senang nak baca k... Saya nak share lagi beberapa testimoni ibu2 mengandung yang telah berjaya naikkan Hemoglobin a.k.a. HB mereka... Tapi biar saya explain sikit2 apa benda lah HB ni...

APA ITU HB?

Hemoglobin adalah Metallaprotein yang terkandung dalam sel darah merah kita. Antara kandungan HB adalah protin dan zat besi (Iron)

APA GUNANYA HB?

HB merupakan pengankut oksigen dari organ respirasi sehingga ke seluruh tubuh badan seperti tisu badan. HB akan melepaskan oksigen yang diangkut untuk membakar nutrient agar tenaga dapat dihasilkan.

KENAPA NAK HB 11 SEMASA MENGANDUNG

Semasa mengandung, darah kita akan meningkat sebanyak 50% untuk menampung pembekalan oksigen pada bayi dalam kandungan. Ini bermaksud tubuh badan perlu membina lebih banyak hemoglobin. Kesan kurangnya HB adalah siibu mungkin akan rasa pening, pitam dan degupan jantung yang tinggi. Masalah kurang berat bayi dan kelahiran pra matang juga boleh berlaku.

MENGAPA HB SAYA RENDAH

HB rendah kerana kurangnya zat besi atau kurang protin. Namun kebanyakkan ibu mengandung akan meminum susu semasa hamil jadi protin selalu bukan punca masalah ini. Selalunya ia berpunca dari kurangnya zat besi.
Tubuh badan kita mempunyai simpanan zat besi dalam badan. Jika pemakanan kita tidak lengkap dengan zat besi, maka tubuh badan akan menggunakan simpanan zat besi ini. (Sebab itulah ibu2 yang baru bercadang untuk mengandung digalakkan untuk mengambil prenatal vitamin untuk meningkatkan simpanan nutrisi dalam badan.) Jika simpanan zat besi kita kurang maka terjadilah masalah kekurangan HB.

APA PERLU SAYA BUAT

Makanlah makanan yang kaya dengan zat besi dan prenatal vitamin. Tetapi pada dunia morden ini, kadang kala amat sukar untuk memenuhi keperluan pemakanan. Selain dari itu, Vitamin C juga diperlukan untuk penyerapan zat besi dengan lebih efektif...

Dari segi vitamin pula, Shaklee mempunyai beberapa produk yang boleh membantu meningkatkan HB anda iaitu VITALEA IRON FORMULA, VITAMIN B COMPLEX, VITAMIN C dan ENERGIZING SOY PROTEIN (ESP)...

Vitalea - membekalkan 18mg zat besi sehari
Vitamin B complex - sebagai asid folic untuk mencegah 'birth defects'
Vitamin C - Meningkatkan kadar penyerapan zat besi
ESP - Membekalkan protin dan juga sedikit zat besi

APA KATA IBU@ YANG TELAH BERJAYA MENINGKATKAN HB MEREKA DENGAN PRODUK SHAKLEE

----------------------------------------------------------------------------------------------------

 -----------------------------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------------------------------


 --------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nak baca kisah kawan saya Patricia Atikah,  naikkan HBnya sehingga 12, dan kini telah melahirkan anak pada awal Februari 2012......


---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Itulah sedikit testimoni (sebenarnya banyak) pengguna Shaklee yang berpuas hati dengan hasil pengambilan produk... Jika anda ragu-ragu tentang produk ini, jangan risau Produk Shaklee semuanya natural resouces, Halal (sijil ISA diakui oleh JAkim) dan selamat digunakan atau dimakan.... Ini kata-kata pengamal tegar Shaklee.. 






Nak lebih info lagi, hubungi saya:-

EMAIL:   juliemauryn@yahoo.com
SMS:      0122395501
atau Add saya di facebook: JULIE MAURYN GUMPIL (PM saya ok)

 
Salam Sayang dari Heathy by NAture...
**These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

No comments:

Post a Comment