Wednesday 19 September 2012

DULU 2 Oz, KINI 8oz... Syukur.....

Tidak sabar saya nak buat entry hari ni... Semalam saya terima mesej dari seorang kawan yang telah memakan set Eu Four Pack + ESP.... dan mendapat kesan yang sangat-sangat positif.. Dari mesejnya, nampak sekali dia sangat teruja dan gembira. Kegembiraan ini terus meningkatkan semangat saya untuk terus share berkenaan set penyusuan produk Shaklee..

Ibu yang bernama G (nama samaran ya) tidak lama lagi akan masuk bekerja semula. Atas sebab kesihatan baby, doktor telah menasihatkan Beliau untuk terus memberi susuibu pada baby beliau. Apa yang merisaukan adalah hasil perahan yang didapati hanyalah 1-2 oz sahaja. Setelah beliau stori kat saya, saya pun cadangkan set penyusuan Eu Four PAck + ESP. Dalam lebih kurang seminggu dua, ini kesan yang diperolehi


Secara ringkas ini yang dikatakan oleh G.. (He he diatas tu bahasa Sabah)

Makin banyak susuibu yang dihasilkan sehingga 1 masa tu penuh peti ais dengan botol-botol hasil perahan. Biar pun hasil perahan G tidak seperti pengguna lain, iaitu 6-8 oz, tapi G berpuas hati dengan pertambahan dari 1-2oz kepada 4oz setiap belah Breast. Ini bermaksud jumlah hasil perahan G adalah 8 oz pada satu sesi perahan. Anyway G puas hati....

Kini G bertambah bersemangat nak mengepam.. Nak cari pam double pumping pulak.. Sebab pam manual sekarang tu susah sikit, tangan rasa penat....

Saya pun lagilah bersemangat dan berpuas hati... terasa macam saya yang dapat hasil perahan yang banyak.. He he.. Jika anda tertanya-tanya apa itu set Eu Four Pack  + ESP... ini dia...



Set ini terdiri dari Vitalea, Vitamin c, B-complex, Ostematrix dan ESP.  Set ni tidak mengandungi Alfalfa. Amat sesuai jika baby ada sedikit masalah kesihatan seperti jaundis, g6pd dan lain-lain lagi...

Namun ingin saya kongsikan disini bahawa penghasilan susuibu yang meriah bukan setakat telan supplement.. Konsep utama yang perlu di patuhi adalah pengosongan breast yang kerap. Seperti kes G ni pun saya nasihatkan beliau untuk pam breast selama 5 minit selepas baby menyusu agar memberi signal pada tubuh badan untuk menghasilkan lebih banyak susuibu...

Banyak lagi tips-tips penyusuan yang telah saya tuliskan dalam blog ni.. Rajin-rajinlah meneroka ya...

Sekian untuk hari ni semoga ini memberi manfaat untuk ibu-ibu diluar sana.. Happy moo-moo...

Interested dengan mana-mana produk Shaklee???.. hubungi saya di..

EMAIL: juliemauryn@yahoo.com

SMS: 0122395501

Add saya di facebook: JULIE MAURYN GUMPIL

Atau like kat Fan Page: HEALTHY BY NATURE



**These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.



No comments:

Post a Comment