Wednesday 9 May 2012

KEARAH KEHIDUPAN SIHAT TANPA KANSER

Bulan lepas, banyak sangat saya dengar berita yang sedih dimana orang yang kenali telah diserang penyakit kronik kanser. Ini membuat saya ingin share sedikit info pasal kanser ini. Info ini saya petik dari Flyer Shaklee.

KEARAH KEHIDUPAN SIHAT TANPA KANSER

In Malaysia, cancer is the third leading cause of premature death. According to the National Cancer Registry of Malaysia (NCR),  21,773 Malaysian are being diagnosed every year.
It is estimated that one in four Malaysian (1:4) will develop cancer by 75 years old. Breast, colorectal (bowel), lung, cervical and nasopharyngeal are the top 5 cancers affecting both male and female in Malaysia.

Apa itu Kanser?
Kanser adalah penyakit pada sel-sel. Sel di bina oleh gen-gen dalam ubuh badan. Apabila gen ini berkembang atau bertambah secara tidak normal dan tumbuh menjadi satu ketulan, ia menjadi kanser.
Pada masa kini, kanser menjadi salah satu penyebab utama kematian kerana kita terdedah kepada risiko seperti merokok, diet yang tidak sihat, alkohol, pendedahan kepada cahaya matahari yang excessive,
radiasi, masalah genetik, kurang bersenam dan masalah berat badan.

Bagaimana Mencegah Kanser?
Dengan mengetahui faktor penyebab kanser, maka bolehlah membantu kita mencegah penyakit ini. Dianggarkan lebih kurang 40% dari semua kanser boleh dicegah. Selain dari menukar
cara hidup kearah hidup sihat, penambahan supplemen dalam diet anda juga boleh membantu dalam mencegah kanser.

Kajian telah menunjukkan bahawa nutrien-nutrien dibawah boleh membantu mengurangkan risiko Kanser dan membantu kearah kesihatan yang optimum.

Biji pumpkin, Biji Plantago, Bunga Japanese Honey Suckle dan bunga Safflower
Imun sistem yang kuat memainkan peranan yang penting dalam mencegah dan mengurangkan risiko kanser. Campuran tumbuhan yang unik ini telah dikaji secara klinikal dan meningkatkan penghasilan interferon semulajadi, yang mana sangat penting dalam meningkatkan imun sistem

Resveratrol
- Mengandungi properti anti-kanser dan anti-inflammotory
- Boleh menghalang perkembangan sel kanser termasuklah: payu dara, prostat, perut, kolon, prancreas dan kanser thyroid

Kalsium
-Penting untuktulang, gigi dan proses metabolik dalam tubuh badan
-'National Cancer Institute' telah membuat kajian dan menunjukkan; Bagi wanita yang telah lepas menopos, lebih banyak jumlah kalsium yang dimakan dari sumber supplemen mahu pun makanan, lebih kurang 1300 mg per hari, didapati lebih rendah risiko Kanser.
- Satu kajian terbaru didapati terdapat pengurangan dalam terjadi semula kanser colon (precancerous polyps) dengan pengambilan supplemen kalsium

Carotenoids
-Beta dan alpha-carotene, astaxanthin, lycopene, lutein dan zeaxanthin carotenoids telah pun dikaji dengan meluas tentang kebaikannya kepada kesihatan
-Mengandungi properti antioksidan yang tinggi
-Dengan pengambilan caratenoid yang tinggi, kajian telah menunjukkan risiko pelbagai kanser lebih rendah. Ini termasuk kanser paru-paru, bladder, perut, prostat, kepala, leher dan hati dengan pengambilan carotenoids.

Vitamin E
-Vitamin antioksidan yang kuat
-Kajian telah menunjukkan pengambilan vitamin E sebagai supplemen dapat menggurangkan risiko kanser prostate

Vitamin C
-Anti oksidan yang sangat efektif
-Membantu dalam melindungi tubuh badan akibat kerosakkan dari radikal bebas. Radikal bebas dihasilkan dengan pendedahan kepada toksin dan bahan cemar seperti asap rokok
-Kajian telah menunjukkan bahawa Pengambilan vtamin c yang lebih tinggi dapat mengurangkan berlakunya kanser pada mulut, kerongkong dan vocal chord, esofagus, perut, colon-rectum dan paru-paru.


TINGKATKAN  IMUN SISTEM KITA DENGAN 'NUTRISI SHAKLEE UNTUK KEHIDUPAN YANG LEBIH SIHAT'

VIVIX

Satu campuran botanikal yang unik. Kandungan: Polyganum Cuspidatum, Muscadine Grape, European Elderberry dan Purple carrot. Kaya dengan polyphenol yang membantu dalam kesihatan optimum.




SET ACE
Supplemen antioksidan yang kuat. Membantu dalam melawan radikal bebas dan meningkatkan sistem perlindungan tubuh badan.

NUTRIFERON
Campuran Pumpkin Seed, Platango seed, Japanese Honey Suckle dan Safflower. Meningkatkan pengeluaran interferon tubuh badan secara semulajadi. Secara tidak lansung ini meningkatkan sistem imun.

 OSTEMATRIX
Matrix yang unik mengandungi Kalsium, Vitamin D,  Magnesium dan lain-lain lagi. Keberkesanan penyerapan oleh tubuh badan telah dibuktikan secara klinikal.
 
Nak cuba produk Shaklee?  Boleh hubungi saya dengan berbagai cara:-
EMAIL: juliemauryn@yahoo.com
SMS: 0122395501
Add saya di facebook: JULIE MAURYN GUMPIL  
Atau like kat Fan Page:  HEALTHY BY NATURE
Salam Sayang dari Heathy by Nature...

**These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.






No comments:

Post a Comment