Thursday 10 May 2012

PERBEZAAN MENGAMBIL SUPPLEMENT SHAKLEE DAN MILK BOOSTER LAIN

Cakap pasal milk booster ni memang lain orang lain pendapatnya dan lain caranya. Ini adalah kerana memang banyak sangat milk booster di dunia ini, baik petua moden mahupun yang lama menjadi turun temurun.

Tetapi bagi saya, penghasilan susuibu ini semuanya bergantung kepada beberapa konsep iaitu:-
1) kekerapan mengosongkan payu dara
2) pemakanan yang berkhasiat cukup dari segi nutrisi dan kalori
3) air yang cukup
4) Kehidupan yang kurang stress dan rehat yang cukup

Ini antara yang penting dalam penghasilan susuibu. Apabila keempat-empat ini tidak dipenuhi, lama kelamaan susu akan bekurang. Saya bercakap atas pengalaman sendiri k.... dimana saya telah mencuba 3 jenis teh untuk menambah susuibu tapi satu pun tidak berkesan. Saya juga pernah makan ubat domperidone namun tidak ada kesannya juga.

Selepas saya mencuba supplemen Shaklee barulah saya sedar betapa pentingnya item no:2 tadi; iaitu memastikan makanan harian kita cukup, lengkap dengan nutrisi yang disarankan. Memang bila difikir secara logik, bagaimana nak hasilkan susu kalau tiada ingredient kan..

Samalah apabila kita mengambil longan kering, sup papaya, bayam, yang merupakan milk booster kepada ramai ibu-ibu menyusu. Semua ini kaya dengan nutrisi yang diperlukan dalam penghasilan susuibu.


Yang sudah pasti apabila kita mengambil supplemen, kita tahu pemakanan kita lengkap dan konsep no 2 tadi sudah dipenuhi. Tinggal sahaja 3 konsep yang perlu kita usahakan sendiri. Satu lagi yang best adalah apabila kita mengambil supplemen, kita dapat meningkatkan kesihatan kita dan baby juga. Mungkin juga akan dapat bonus seperti kulit makin cantik, rasa lebih bertenaga, ekzema anak bertambah baik atau sembuh terus dan lain-lain lagi. Seperti contoh yang dirasaii oleh Ibu Siti Sharina:-




So, perbezaannya sudah dapat dilihat k.. Tidaklah saya katakan milk booster seperti logan, fenugreek tu tidak baik.. Memang baik.. namun boleh juga makan logan kering ni walaupun makan supplemen Shaklee.. Namun apa-apa pun minta konsultansi dari pengedar sekiranya nak tambah milk booster lain.

Ok semua setakat disini sahaja k... Saya akhiri dengan

HAPPY MOTHER'S DAY 2012


Nak cuba produk Shaklee?  Boleh hubungi saya dengan berbagai cara:-
EMAIL: juliemauryn@yahoo.com
SMS: 0122395501
Add saya di facebook: JULIE MAURYN GUMPIL  
Atau like kat Fan Page:  HEALTHY BY NATURE
Salam Sayang dari Heathy by Nature...

**These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.


No comments:

Post a Comment