Thursday 3 May 2012

AKHIRNYA BERJAYA TURUNKAN BERAT.. KE BERAT MASA BUJANG....

 sekadar gambar hiasan

Achieved my target 54kg. I lost 5kg in 4 months, with running, swimming & consuming lecithin daily. NO diet involved!

Itu lah kata-kata Jun setelah berjaya menurunkan berat badannya kepada berat asal masa bujang dulu. Jun adalah ibu kepada 2 orang anak, berumur 44.tahun, yang juga merupakan seorang pesakit thyroid satu ketika dulu. Semasa diserang penyakit thyroid, berat badan Jun telah menurun sehingga 50kg dan nampak terlalu kurus. Kini sakit thyroidnya telah pun sembuh tetapi Jun perlu makan ubat thyroid seumur hidupnya. Selepas mengambil ubat thyroid beratnya meningkat dan terlalu sukar untuk diturunkan semula.

4 bulan lepas Jun telah bertanya jika ada supplement yang boleh membantunya menurunkan berat badan kerana berat badan tidak boleh turun biar pun beliau melakukan senaman setiap hari. Selama 2 tahun beliau mengamalkan berenang setiap hari tapi tiada kesan penurunan berat. Saya pun cuba google berkenaan masalah untuk menurunkan berat badan bagi mereka yang makan ubat thyroid seumur hidup. Terkejutnya saya bila membaca ramai yang mempunyai masalah sama.. Biar bersenam dengan teruknya berat badan masih lagi sama. Ini disebabkan oleh kesan ubat thyroid tersebut.

Namun demikian saya suggest juga Jun untuk mengambil lecithin untuk membantu memecahkan lemak. Saya juga menasihatkan beliau untuk makan banyak buah dan minum banyak air.  Jun mula makan lecithin pada awal bulan November 2011.

Selepas sebulan, sebotol lecithin habis dimakan. Jun makan 6 biji sehari oh...  Jun mengadu tiada perubahan yang berlaku pada berat badannya walaupun beliau memakan banyak buah dan swimming secara intensive. Kataku, sabar.. mungkin lemak terlalu tepu. Saya mengesyorkan untuk menambah fiber untuk mengangkut keluar lemak.  Jun juga menambahkan larian treadmill dalam senaman hariannya.

Pada pertengahan bulan Januari 2012, gembiranya saya bila Jun mengatakan beratnya telah turun ke 57kg. 2kg turun... Namun Jun masih sangsi, katanya, "berat saya memang macam ni turun naik, sebab ubat yang saya makan.." Jun juga berhenti memakan fiber kerana dia rasa mual setiap kali memakan fiber..

Pada 4 April 2012, Jun kata beratnya turun lagi ke 56.5kg dan Jun tidak percaya akan turun lagi, katanya  "mungkin berat saya ni tidak boleh turun lagi".... 

Akhirnya, semalam (3 Mei 2012) Jun menulis di FB wallnya mengatakan berat badannya telah turun sebanyak 4kg dalam masa 4 bulan.  Kini beratnya adalah 54kg.. Berat sebelum berkahwin dulu.....

Bagi anda yang masih dalam usaha nak menurunkan berat badan, rajin-rajinlah bersenam kerana memakan pemecah lemak sahaja mungkin memerlukan masa yang lama untuk nampak kesan. Jun berlari di treadmill setiap hari selama 45 minit dan terpaksa bersenam lebih intensif kerana makan ubat thyroid...  Anda pun pasti boleh... Jadikan ini satu motivasi k....

Jika nak tahu apa Program kurus Shaklee... Ni dia...


Lecithin - pemecah lemak
Heb lax - Membantu tubuh dalam proses pembuangan
Cinch -  Minuman pengurusan berat badan


Nak cuba set menurunkan berat badan Shaklee?  Boleh hubungi saya dengan berbagai cara:-
EMAIL: juliemauryn@yahoo.com
SMS: 0122395501
Add saya di facebook: JULIE MAURYN GUMPIL  
Atau like kat Fan Page:  HEALTHY BY NATURE
Salam Sayang dari Heathy by Nature...

**These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.


No comments:

Post a Comment