Monday 24 June 2013

PENTINGNYA SARAPAN PAGI SEBELUM ANAK ANDA PERGI SEKOLAH

Teringat saya pada hari pertama anak saya pergi sekolah awal tahun ni. Ramai ibu-ibu yang duduk kat luar kelas sementara menunggu kelas tamat.. Sempat pula kami bercerita pasal anak-anak kami.. Antara yang kami perbualkan adalah tentang anak kami tidak mahu makan sarapan pagi sebelum ke sekolah..
Anak saya sendiri hanya minum susu sahaja.

Pengambilan sarapan pagi khasnya untuk kanak-kanak amat penting. Ini adalah agar mereka mendapat nutrisi dan tenaga yang diperlukan oleh tubuh agar mereka mampu menumpukan pembelajaran di sekolah.

Bagaimana Sarapan Pagi memberi kesan kepada pencapaian kanak-kanak disekolah?

Sarapan pagi membantu:

- Memberikan tenaga yang diperlukan untuk memulakan persekolahan
- Menghilangkan simptom rasa lapar seperti sakit kepala, lesu, mengantuk dan longlai
- Membantu mereka untuk berfikir dengan lebih cepat apabila membuat kerja-kerja sekolah
- Meningkatkan pencapaian berfikir
- Membuat mereka rasa lebih tenang
- Membantu mereka kurang khayal

Jadi apa saya buat untuk agar nutrisi tetap dibekalkan pada anak saya??

Saya memilih makanan yang senang nak bagi pada anak saya. Dan salah satunya adalah meal shakes.
Tambah saja pada susu atau jus mereka. Ini membantu membekalkan 19 vitamin dan mineral penting, kaya dengan kalsium dan ia adalah sumber protin yang hebat.
Nutrien asas  yang dibekalkan oleh meal shakes membantu dalam tumbesaran kanak-kanak dan remaja yang sedang membesar untuk kekal sihat dan kuat.

Tidak susah nak berikan pada anak anda.. Anak saya yang kuat memilih makanan pun boleh je minum dengan jus mangganya..

Mari kita lihat beberapa testimoni ibu-ibu tentang meal shakes ni..






Dapatkan MEal Shakes sementara Promosi sedang berjalan di Bulan Jun 2013 ini...




PM saya di:-


Add Fbook saya Julie Mauryn Gumpil , boleh kita chating terus...
Like fanpage saya: Healthy by Nature, untuk harga istimewa dan info kesihatan secara percuma
SMS : 012 2395501
Email: juliemauryn@yahoo.com 

 





* These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease

No comments:

Post a Comment