Saturday 22 June 2013

LAHIRKAN ANAK BIJAK, PANDAI DAN PINTAR

Setiap Ibu dan Ayah pasti inginkan anak mereka mempunyai tahap interlektual yang tinggi, berpotensi, bijak kreatif, rajin belajar, dan suka membaca. Siapa tak nak kan???



Selain daripada  memberikan  pendidikan yang terbaik kepada anak anda, membekalkan nutrisi yang bersesuaian juga sangat penting dalam memperkembangkan tahap intelektual anak anda..

Berdasarkan kepada penyelidikan yang telah dibuat, dibawah merupakan beberapa nutrien penting yang boleh membantu dalam perkembangan otak yang sihat untuk kanak-kanak sedang membesar.

MULTIVITAMIN

Multivitamin memberikan nutrien yang asas untuk perkembangan otak dan tumbesaran yang sihat. Ia mengandungi vitamin seperti b complex yang mana membantu meningkatkan daya ingatan dan sistem saraf yang baik.

VITAMIN C
Vitamin C membantu dalam menguatkan sistem imun yang penting untuk kanak-kanak kekal sihat dan cemerlang dalam pembelajaran mereka. Ia membantu dalam mencegah jangkitan dan demam selsema yang sering menyerang murid-murid sekolah. Vitamin Cjuga perlu mengekalkan integrasi antara sel dan menyokong kesihatan mata, gigi, gusi, tulang, otot dan peredaran darah pada kanak-kanak.

OMEGA-3
Sebahagian besar daripada otak terbina daripada lemak 'baik' yang dikenali sebagai asid lemak Omega-3. Kajian menunjukkan diet yang kaya dengan Omega-3 boleh meningkatkan keupayaan dalam pembelajaran, kemahiran menyelesaikan masalah, daya fokus, daya ingatan serta perhubungan antara sel otak. Omega-3 juga menunjukkan mampu menyokong keseimbangan emosi dan sikap yang positif, dan membantu dalam meningkatkan daya ingatan semasa mereka tua kelak.

Lecithin
Lecithin soya merupakan sumber utama kolina yang merupakan komponen neutrotransmitter asetlikolina yang terlibat dalam proses penghantaran mesej ke otak dalam sistem saraf. The National Academy of Sciences telah mengiktirafkan yang kolina merupakan sumber penting dalam diet seharian kerana pelbagai khasiat yang dimiliki terutamanya untu kesihatan otak.

PROTIN BAIK
Protin baik membantu untuk menyuburkan otak. Asid Amino yang diperolehi daripada protein diperlukan untuk neurotransmiter. Protein juga merupakan blok-blok sel yang terbina didalam tubuh termasuklah sel-sel imun, sel-sel darah merah, enzim, otot-otot dan tulang yang diperlukan untuk tumbesaran yang sihat.

SHAKLEE memberikan rangkaian nutrisi terbaik yang diperlukan oleh anak anda untuk sokongan tumbesaran yang sihat di samping mengekalkan kesihatan seiring dengan tumbesaran mereka.



Chewable Vita-C Plus : Antioksida yang menyokong kesihatan imun dan pertahanan tubuh secara semulajadi. Didatangkan dengan rasa citrus/limau. Vitamin C ini mudah diserap dengan hanya mengunyah dan menghisapnya.

OmegaGuard : Memberikan spektrum penuh yang berkesan dan merupakan asid lemak omega-3 bergred farmaseutikal.

Lecithin : Kaya dengan lecithin yang mengandungi kolina bagi menyokong kesihatan tubuh

Meal Shakes : Sumber protin yang hebat serta 19 vitamin dan mineral yang penting sebagai nutrien asas yang membantu dalam tumbesaran kanak-kanak dan remaja untuk kekal sihat dan kuat.

(sumber: Majalah Shaklee)


Mari kita berikan yang terbaik pada anak-anak kita... 
Dapatkan supplement terbaik ini dari saya ya...
Jangan lepaskan peluang Super Combo... Meal Shakes dan Omega yang sedang berlansung sepanjang bulan Jun ini...



Contact me:

Add Fbook saya Julie Mauryn Gumpil , boleh kita chating terus...
Like fanpage saya: Healthy by Nature, untuk harga istimewa dan info kesihatan secara percuma
SMS : 012 2395501
Email: juliemauryn@yahoo.com 

 




* These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease




No comments:

Post a Comment