Sunday 16 October 2011

MANA SATU SET BREASTFEEDING UNTUK ANDA

Semasa saya nak mengambil supplement breastfeeding Shaklee, saya lansung tidak memahami apakah tujuan setiap satu set ini.  Pada masa tersebut, anak saya batuk dan tidak sembuh selama beberapa minggu. Saya pun cuba memakan Set Breastfeeding B dengan ESP. Selepas 3 hari memakan set ini, susu semakin bertambah, saya terpaksa mengepam sebanyak 5 kali dalam sehari... Lalu saya pun bertanya kepada geng-geng Shaklee Euphoria berkenaan ini.


Sebenarnya terdapat 3 jenis Set Breastfeeding.

Set B

Set E

Set 3M
 SET B

Untuk ibu tiada masalah penyusuan. Hanya untuk meningkatkan qualiti susuibu dengan nutrien dan zat penting.
Terdiri dari Vita-Lea, Vitamin B-Complex, Vitamin C dan Alfalfa.
Vita-Lea untuk pertumbuhan dan tubesaran secara menyeluruh.

Vitamin B Complex untuk pertumbuhan otak dan membantu memberi tenaga kepada ibu.
Vitamin C untuk membina imun sistem yang kuat.
Alfalfa untuk imun sistem dan penggalak susuibu dan boleh membantu menggurangkan masalah eczema sekiranya si bayi mengalami masalah tersebut.


SET E

Set E adalah Set B ditambah dengan Ostematrix.
Ostematrix adalah formula lengkap dengan Kalsium, magnesium dan Vitamin D.
Ostematrix diperlukan oleh si bayi khasnya untuk pembinaan tulang dan gigi.
Juga dapat membantu si ibu cergas, bertenaga walau kurang tidur.

Walaubagaimanapun, Set B + ESP juga sangat bagus diamalkan sekiranya si ibu punya masalah penghasilan susu yang lambat serta bayi mudah lapar.




SET 3M

Set ini mengandungi Set B , ESP dan Ostematrix.
Set ini digalakkan kepada:
Ibu yang ada masalah penyusuan
Ibu yang nak mula menyimpan stok
Ibu yang mahukan anaknya mudah lena waktu malam
Ibu yang sedang relaktasi atau induce lactation.

Masalah penyusuan yang dimaksudkan ialah, si ibu menghadapi masalah penghasilan susu walau telah melakukan perahan setiap 2 jam dan minum air sekurang-kurangnya 3L sehari... maka set ini membantu membaiki mana-mana kekurangan zat yang diperlukan oleh badan agar tubuh si ibu dapat berfungsi dengan baik sekali.

Testimoni


Pada permulaan, saya telah mengambil Set B dan ESP. Bukan sahaja kesihatan meningkat, susu pun bertambah. Pertama kalinya dengan bantuan Set ini, saya dapat menyimpan stok susu untuk lima hari. Itu pun saya hanya mengepam 3 kali sehari sahaja, kerana anak saya berumur 1 tahun 5 bulan dan tidak memerlukan banyak stok. (Pagi dan malam menyusu direct).


Minimum 4 oz sekali pam (termasuk masa PMS).  Max 14 oz sehari. Pam cuma 3 kali sehari.

Stok semakin banyak


Sila pastikan mana satu Set Breastfeeding yang sesuai untuk anda. Boleh berhubung dengan saya di juliemauryn@yahoo.com untuk berbincang dengan lebih lanjut.

No comments:

Post a Comment