Tuesday 18 October 2011

BAGAIMANA SHAKLEE DAPAT MEMBANTU MERAWAT ECZEMA?

Eczema bukanlah satu perkataan yang asing terutama bagi ibu-ibu yang anaknya mempunyai masalah kesihatan ini. Eczema dikatakan penyakit keturunan. Namun ramai yang tidak sedar bagaimana mereka boleh mendapat penyakit ini.

Melalui fahaman saya, 5 penyakit dibawah adalah penyakit serangkai.
1. resdung
2. alergik
3. eczema
4. gegata
5. Asma

Penyakit 5 serangkai bermaksud, sekiranya individu A mempunyai masalah mengidap resdung dan berkahwin dengan individu B yang mempunyai masalah asma, anak mereka mempunyai kebarangkalian untuk mendapat salah satu atau mana-mana dari lima penyakit dalam 5 serangkai ini.

Disini saya petik testimoni dariUp line saya, Norita telah mendapat kesan yang baik dari memakan sumpplemen Shaklee... Katanya:....


Maka dalam kes saya yang mempunyai masalah asma (hanya semasa kecil) dan suami saya mempunyai asma sehingga umur 18, anak saya mempunyai masalah eczema dan asma.

Mereka yang mempunyai masalah ini mungkin sangat sensitif pada:

-perubahan cuaca,
-tekanan emosi,
-hama,
-alahan terhadap sesetengah makanan atau
-perubahan cuaca yang cukup ketara.

Melalui pembacaan dalam bidang supplement, mereka yang berpenyakit serangkai ini adalah berpunca dari sel yang tidak sihat.  Bagaimana pula nak dapatkan sel yang sihat dan mampu menyerap semua nutrien yang kita perolehi dari makanan harian?

Pengambilan makanan yang seimbang sangat membantu. Protien sangat penting dalam penghasilan sel. Namun pengambilan protien yang bagus adalah bersandarkan protien dari tumbuh-tumbuhan berbanding dengan protien haiwan. Ini kerana protien haiwan sangat tinggi dan berat untuk di proses oleh tubuh.

Menurut pengalaman seorang pengguna Shaklee yang mempunyai masalah allegik, didapati sejak beliau mula mengambil ESP sebagai makanan tambahan pada tahun 2001 dulu, kulit muka yang mudah ditumbuhi jerawat dah mula menunjukkan perubahan yang positif. Kakinya yang mudah berkudis apabila makanan laut pun sudah banyak berubah dan tidak menunjukkan kesan seperti sebelum consume ESP.

Dia membuat kesimpulan bahawa ESP Shaklee banyak membantu tubuh ibu menghasilkan sel yang sihat.

Begitu juga dengan keadaan anaknya yang mempunyai masalah gegata dan ekzema.
Beliau memstikan mereka meminum Energizing Soy Protien (ESP) dengan bancuhan Performance Drink (PD) untuk 1-3 kali sehari dengan bancuhan yang moderate iaitu tidak terlalu pekat mahupun tidak terlalu tawar.
ESP sangat membantu mengurangkan masalah yang mereka alami.

Beliau juga telah memastikan dirinya meminum ESP 2-3 kali sehari sepanjang penyusuan anak2nya. Penyakit ini mula nampak apabila mereka sudah mula mengambil susu formula. Ini ketara protien yang terdapat dalam susu formula adalah bersandarkan protien haiwan. Apabila mereka kurang mengambil susu formula, simpton penyakit mereka juga berkurang dengan nyata.


Beliau juga menyediakan supplement agar badan anak2 dapat menghasilkan sel yang sihat. Antara supplement yang ibu perkenalkan kepada mereka ialah :


Meal Shake
Energizing Soy Protien (ESP)
Performance Drink, PD
Vitalea chew
Vitamin C chew (100mg)
Omega Guard (penting untuk DHA)



Setakat ini siibu sentiasa memantau keadaan mereka. Pengambilan supplement sangat membantu.


Susuibu mempunyai kandungan utamanya ialah protien, jika si ibu menghindarkan pengambilan protien dalam diet harian, masakan anak dapat membesar dengan sihat? Pembesaran di sini bukan melihat dari segi tubuh badan semata-mata. Ini kerana jika ibu bapa yang mempunyai tubuh badan dari baka yang besar , kemungkinan si anak mengikut adalah sangat besar.
Namun yang perlu kita pentingkan ialah perkembangan sel otak mereka juga. Protien sangat penting untuk pembentukan sel termasuklah sel otak.

Mengapa kami pengguna Shaklee yakin dengan Energizing Soy Shaklee, ESP?
Sila rujuk Label Energizing Soy Protein


Protien Shaklee mengandungi 6 amino asid yang tidak dapat dihasilkan oleh badan dan ini sangat membantu dalam penghasilan sel yang sihat.

Saya harap dengan entry ini terjawab segala permasalahan ibu2 yang mempunyai anak yang mengidap eczema dan gegata serta 3 lagi penyakit yang berangkai ini. Bagi ibu-ibu yang menyusu juga, ketahuilah pengambilan ESP dan Alfalfa sangat membantu mengatasi keradangan penyakit 5 serangkai ini.



Salam Sayang dari Healthy by Nature

No comments:

Post a Comment