Wednesday 20 June 2012

SEKALI PAM DAPAT 15oz

Hasil perahan Ibu Norul di pejabat.......


Ibu Norul hanya berhenti minum ESP beberapa hari dan nampak kesan pengurangan dalan hasil perahannya. Apabila beliau minum semula ESP, terus dapat 15oz..

Supplement yang Ibu Norul makan adalah special 3M... Iaitu terdiri daripada:-

1) Mealshake (Mengantikan Vitalea Iron Formula) - Membekalkan vitamin dan mineral harian agar kesihatan siibu terjaga dan memastikan semua nutrisi yang diperlukan untuk baby membesar dipenuhi

2) Vitamin b Complex - Digunakan oleh badan agar untuk menukarkan makanan kepada tenaga. Selain dari ini ia juga sebagai membantu menangani kesan yang disebabkan oleh stress.

3) Vitamin C - Merupakan pagar kepada jangkitan virus atau bakteria. Jika ibu sentiasa sakit, mungkin akan memberi kesan kepada penghasilan susuibu.

4) Alfalfa - Milk booster yang kaya dengan kalsium dan protin

5) Ostematrix - Mengandungi Kalsium, Magnesium dll untuk membentuk tulang dan gigi yang kuat. Ia juga membantu dalam meningkatkan tenaga, membantu dalam masalah sembelit dan lain-lain lagi.

6) Energizing Soy Protein - Sumber protin berasaskan soya. Mudah dihadam dan ini mempercepatkan penghasilan susuibu kerana entiti utama dalam susuibu adalah protin.

Tengah-tengah buat entry ni teringat pula pengalaman sendiri, kini anak saya sudah berusia 2 tahun. Masih lagi breastfeed. Dulu saya juga mengalami masalah supply kurang... Saya stress sangat. Minum teh dah 3 jenis tapi sama juga... Bila orang cakap anak kecil, napa tiada gigi, rasa macam nak stop Breastfeed je.... Nasiplah bertemu dengan Shaklee ni, amat-amatlah bersyukur... Masa tu macam nak menangis kegembiraan bila supply meningkat...

Namun meningkatkan supply susuibu bukan setakat makan vitamin k.. Cuba beberapa perkara ni:-

1) Yakin boleh. Inilah yang paling penting.. Setiap usaha pasti ada kejayaan, jangan berputus asa...
2) Kosongkan payu dara setiap 2 - 3 jam
3) Jaga makan dan minum - jangan sampai berdiet hingga tak cukup kalori
4) Kaji apa menyebabkan supply kurang
5) Relax, berdoa, buat meditasi.. atau apa cara yang sesuai untuk anda

Sekian untuk hari ini ok...

 Nak cuba produk Shaklee?  Boleh hubungi saya dengan berbagai cara:-

EMAIL: juliemauryn@yahoo.com
SMS: 0122395501
Add saya di facebook: JULIE MAURYN GUMPIL  
Atau like kat Fan Page:  HEALTHY BY NATURE
Salam Sayang dari Heathy by Nature...

**These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.






No comments:

Post a Comment