Sunday 11 March 2012

ENERGIZING SOY PROTEIN: SALAH SATU SUPPLEMENT ASAS

Jika anda salah seorang friends saya di facebook, pasti anda akan sentiasa membaca promosi saya berkenaan kebaikan Energizing Soy Protein (ESP). ESP memang antara produk yang popular dikalangan pengamal Shaklee. Sehinggakan ada customer saya yang nak order ESP kerana telah melihat kulit wajah kawannya yang telah menjadi cantik dalam beberapa bulan sahaja.

Selalunya, apabila seseorang yang tidak mempunyai masalah kesihatan ingin membeli vitamin, mereka selalu akan memilih 2 vitamin iaitu Multivitamin dan Vitamin C. Dalam Shaklee, 4 vitamin asas dicadangkan untuk kesihatan iaitu Multivitamin, Vitamin C, Vitamin b complex dan ESP.

Mengapakan ESP dititik beratkan sebagai supplement asas?
Ini adalah kerana ESP Shaklee lengkap dengan 9 Essential Asid Amino yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh badan. 9 asid amino ini penting untuk pembinaan sel-sel badan dan antibodi untuk melawan penyakit. Hampir seluruh entiti dalam tubuh badan kita dibuat atau terbentuk dari protein, dari organ-organ, otot, tulang, kulit hinggalah hormon, antibodi... semuanya memerlukan protein. Sebab itulah protein dikatakan salah satu supplement asas yang penting dalam kesihatan kita. Terdapat banyak protein di pasaran tetapi tidak semua dapat membekalkan 9 asid amino ini.


















Pentingnya protein kepada wanita
Sebenarnya Protein penting untuk wanita dan lelaki, saja saya titikberatkan wanita kerana wanita selalunya pentingkan kecantikan kulit. Protein membantu dalam menegangkan kulit bukan sahaja muka tau.. Tapi kulit di seluruh badan kita.  Begitu jugalah pada susuibu, dimana entiti utamanya adalah protein kerana protein penting untuk perkembangan dan tumbuhsaran anak.

Ramai yang mengakui selepas mengambil ESP kulit mereka lebih tegang dan anjal. Ada pula yang mengatakan kulit muka macam ada Glow.. Hmm.. Satu lagi rasa lebih bertenaga.. Satu extra point lagi, bagi ibu menyusu.. Ramai yang mendapati ianya memberi kesan yang baik dalam penghasilan susu ibu, namun diingatkan semua syarat2 penyusuan dipatuhi...


Dalam blog saya ni dah banyak testimoni dari pengambilan ESP.. Saya tambah 3, ni yang kaw kaw punya...
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 -------------------------------------------------------------------------------------------------------------


 --------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nak lebih info atau nak beli produk Shaklee, hubungi saya:-

EMAIL: juliemauryn@yahoo.com
SMS: 0122395501
atau Add saya di facebook: JULIE MAURYN GUMPIL 
Salam Sayang dari Heathy by NAture...
**These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.



 
 

No comments:

Post a Comment