Wednesday 8 August 2012

SUSU PERAHAN 60oz SETIAP HARI.. BABY DAH 9 BULAN.. Demi untuk Anak dan Anak Susuan..

Beberapa hari lepas, saya mengenali seorang ibu berasal dari Sabah; Leydra namanya... Leydra adalah seorang ibu bekerja... Saya sungguh kagum dengan kerajinan mummy Leydra mengepam...

Apa yang membuatkan saya kagum adalah Leydra perlu mengepam sebanyak 60oz sehari untuk babynya yang berumur 9 bulan.. Juga kepada sepasang anak kembar...  Leydra menjadi ibu susuan (betul ke nama ni?) atau 'breastmilk donors' kepada anak kembar kawannya.. setiap baby memerlukan 20oz setiap hari...

Saya sangat-sangat terkejut apabila mengetahui hal ini.. Saya tertanya-tanya mampu ke dapatkan 60oz sehari?? Memang boleh kata Leydra... Beliau mengepam 6 kali sehari.. kadang-kadang 5 kali sahaja.. Setiap perahan adalah lebih kurang 10oz.... Malam baby Beliau menyusu secara direct... Banyak kan???? rajin pula tu....

Pada bula July lepas, Leydra berjaya menyimpan stok sebanyak ini:-





Dalam fridge ni ada 85 botol x 4oz = 340oz dalam masa sebulan.... Katanya dulu lagilah banyak bila baby masih lagi beberapa bulan...

Leydra memang pengamal supplement tetapi telah bertukar kepada supplemen jenama Shaklee kerana katanya Shaklee lebih menjimatkan.... Apa supplement yang dimakan selama ini adalah:

SET E terdiri dari : Vitalea, B complex, Vitamin C, Alfalfa dan Ostematrix

Semalam baru tambah ESP......

Inilah kisah seorang ibu yang terus gigih mengepam.. Tambah pula menjadi ibu susuan.. Saya sangat-sangat tersentuh dengan apa yang Beliau lakukan.... Semoga diberkati selalu ya Leydra....


 Sekian untuk hari ni ya...


Boleh hubungi saya dengan berbagai cara:-
EMAIL: juliemauryn@yahoo.com
SMS: 0122395501
Add saya di facebook: JULIE MAURYN GUMPIL  
Atau like kat Fan Page:  HEALTHY BY NATURE

**These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.




No comments:

Post a Comment