Tuesday 6 August 2013

SOYA ASAS KESIHATAN DIRI

Berkhasiat memutih, licinkan kulit dan seimbangkan hormon

Itulah tajuk satu artikel yang saya baca semalam. Artikel ini menerangkan kenapa soya itu menjadi makanan asas utuk kesihatan khasnya bagi wanita yang ingin menikmati 'usia muda'

Kenyataannya bila usia hampir mencecah 40-an, memang semua kita ingin kelihatan muda. Seperti seorang wanita yang saya jumpa semalam. Sangat happy bila saya nyatakan dia nampak muda.... Katanya umur anak dia dah hampir 30 tahun. Huh?? umur dia dah 50 tahun.. Tapi kalau tengok muka macam baru 40an.. Tak de kedut kat muka. Katanya sejak beliau teenagers lagi, mak dia bagi dia makan tomato dan minum susu setiap pagi. Sehingga kini dia mengamalkannya.

Pengambilan makanan berkhasiat sudah tentu membantu dalam kesihatan dan kecantikan diri. Sebab itu, pengambilan makanan tambahan (supplemen) juga dikatakan dapat membantu kesihatan diri ke arah yang lebih bermutu.

Soya antara tumbuhan yang dikatakan asas kepada kesihatan kerana sejak berzaman soya di percayai berupaya memutih dan melicinkan kulit. Bahkan ia boleh menggantikan susu lembu sebagai minuman berkhasiat.


esp shaklee - soya untuk kesihatan, kulit cantik, awet muda


Artikel yang saya baca ni mengatakan:


“Bahan berkenaan dinamakan soy isoflavone dan ia boleh ditemui dalam soya. Ekstrak daripada soy isoflavone itu menerbitkan genistein.

“Genistein adalah bahan aktif dalam makanan tambahan berkenaan dan ia menyerupai hormon wanita di dalam badan iaitu estrogen. Ia membantu menyeimbangkan hormon, menjadikan kulit lebih muda, payu dara lebih tegang dan tulang lebih kuat.”

Sehubungan itu, apabila hormon dalam badan seimbang wanita akan mengalami rasa tenang dan tenteram serta isu penuaan bukan lagi menjadi suatu kerisauan kerana keyakinan terhadap kewanitaan yang sempurna sememangnya tidak ternilai.

Secara keseluruhannya, makanan tambahan ini sesuai untuk wanita yang inginkan kulit kelihatan muda berseri, tulang menjadi lebih kuat serta mencegah risiko tulang rapuh, pengurangan ketinggian dan tulang belakang yang bongkok.



Oleh sebab inilah, kenapa produk2 soya diminati oleh ramai. Seperti di Shaklee ESP memang tidak putus-putus orang mengoder. Kalau ada promosi sudah pasti stok kat Shaklee tu habis.. Macam 2 minggu lepas, sebab bulan puasa stok ESP habis.. Syukurlah dah restok semula...


Satu kelainan dalam ESP adalah nutriennya terpelihara kerana produk Shaklee adalah produk natural.. Ia diproses dengan suhu yang terkawal agar ESP yang kita minum tu seakan-akan sama dengan soya yang belum diproses... Hebatkan.... Shaklee : Always safe and Always work...

Selain dari diatas, ini adalah manfaat lain ESP:

  • ESP memberi tenaga, bila diminum badan rasa sihat dan kurang letih
  • ESP bertindak sebagai Breastmilk Booster-penghasilan susuibu menjadi cepat
  • Susuibu akan menjadi pekat dan berkrim
  • ESP menjadikan kulit sihat, gebu dan berseri
  • Juga membantu dalam menganjalkan kulit, juga payu dara
  • Membantu bayi dalam kandungan agar perkembangan dan pertumbuhan yang sihat.
  • Juga menjaga kesihatan ibu mengandung
  • Membantu pembentukkan otot bagi mereka yang ingin membina badan
  • Membantu dalam weight management.
  • Membantu dalam berbagai jenis penyakit seperti  alahan, anemia, osteoporosis, migrane dlll.  

Nak lihat testimoni?? klik sini ya: http://health-wellness-nature.blogspot.com/search/label/Testimoni%20ESP
 
Nak order? Boleh hubungi saya untuk info lebih detail...
(PS: Perniagaan secara jujur adalah polisi saya)

Add Fbook saya Julie Mauryn Gumpil , boleh kita chating terus...
Like fanpage saya: Healthy by Nature, untuk harga istimewa dan info kesihatan secara percuma
SMS : 012 2395501
Email: juliemauryn@yahoo.com 

 


* These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease




No comments:

Post a Comment