Friday 15 August 2014

ATASI KULIT KERING DENGAN ASID LEMAK SIHAT

Asid-asid lemak yang sihat memainkan peranan penting dalam mengubah keadaan kulit seseorang melalui beberapa cara.

Penyataan diatas adalah sesuatu yang saya pelajari dari pembacaan saya.
Asid lemak yang dimaksudkan itu adalah asid lemak jenis poli tak tepu yang ada dalam makanan kita.
Asid lemak ni sebenarnya ada beberpa jenis; ada yang baik untuk kita, dan ada juga yang boleh memudaratkan kesihatan.

Asid lemak poli tak tepu sudah tentu tergolong dalam lemak yang baik.
Baik, sebab ia boleh mengurangkan paras kolesterol buruk (LDL), trigliserida dan jumlah kolesterol keseluruhan. Namun banyak lagi kebaikan asid lemak baik ni termasuklah untuk KECANTIKAN KULIT.


BAGAIMANA????
Asid-asid lemak poli tak tepu sudah dikenalpasti dalam membantu memelihara kelembapan kulit.
Pada dinding sel kulit, asid lemak ni adalah antara komponen penting. DAN... ia membuatkan dinding sel kulit kita lebih lembut dan mengurangkan kehilangan air...Nah!!! inilah sebab kenapa kita perlu pastikan kita mempunyai diet yang cukup untuk membekalkan asid lemak baik ini.
Kekurangan pengambilan asid ni sudah pasti menampakkan kulit kering.. kelicinan pun pasti berkurang.


MO MAKAN APA??

Untuk asid lemak jenis Omega-6, sumber makanan boleh diperolehi dari minyak bunga matahari, jagung, soya, safflower, bijan, biji benih flaks dan kacang.

Jenis Omega-3 pula dari minyak ikan laut dalam (deap sea fish) seperti salmon, tuna, sardin, makerel dan trout.

Kedua-dua jenis asid lemak omega 3 dan 6 akan memberi manfaat pada kelembapan kulit. Jangan risau, lemak baik ni tidak mengemukkan ya....


Jalan yang paling mudah, sudah pasti dengan supplement.

Asid lemak poli tak tepu boleh diperolehi dengan senang dari pengambilan supplement shaklee, salah satunya adalah GLA Complex.

kulit kering, kecantikan kulit

GLA Complex adalah tergolong dalam asid lemak omega-6.
Ia bersumberkan dari minyak biji 'borage' yang digabungkan dengan vitamin E dan minyak bunga matahari. Saya pun mengaku, saya tidak pernah nampak bunga borage ni he he he.... Namun, sudah terbukti adalah sumber GLA yang terbaik. Lebih pekat dari Evening Primrose.... Pastu, digabung pula dengan 2 komponen tadi agar keberkesanannya meningkat.... Phew... Hebat!!
Ini adalah kata2 gembira selepas memakan GLA Complex ini.

kulit kering, kulit kusam, gla complex, shaklee

kulit kering, kulit kusam, gla complex, shaklee

Bagi saya GLA Complex memang antara supplement yang saya makan setiap hari. Bila umur sudah nak cecah 40 tahun, paham-paham ja la, kulit bukan macam kulit remaja. Dengan supplementlah cara saya menjaga kulit...

Jangan segan2 pm saya  untuk pembelian produk shaklee ya...
Ps: Bulan ni ada Promo GLA COMPLEX.. PM saya untuk info ya...

Add Fbook saya Julie Mauryn Gumpil , boleh kita chating terus...
Like fanpage saya: Healthy by Nature, untuk harga istimewa dan info kesihatan secara percuma
SMS : 012 2395501
Email: juliemauryn@yahoo.com


No comments:

Post a Comment