Wednesday 12 December 2012

COLLAGEN POWDER SHAKLEE: Lebih dari sekadar Kolagen....

Memang banyak produk kolagen di pasaran sekarang.. Shaklee pun ada produk kolagen.. Mahal atau murah?? Saya ingin katakan ia setanding dengan kualiti dan keberkesanannya..

Kolagen shaklee diperbuat dari sisik ikan merah.. Kenapa ikan merah? Kerana:

Ikan merah boleh hidup secara bebas dalam lautan sedalam 5000m.
Ini kerana ikan merah mempunyai kekuatan untuk menampung tekanan air yang tinggi, menjadikan ia sumber kolagen yang sangat lasak

  • Sangat lasak dan elastik
  • Kepaduan sel yang sangat tinggi
  • Kapasiti dalam mengekalkan kelembapan
  • Jisim molekul yang sangat rendah

Ini menyebabkan jisim molekul kolagen shaklee sangat rendah dan ini senang diserap dengan berkesan didalam usus dan seterusnya disalurkan ke dermis kulit.

Namun itu hanyalah ingridient utama kolagen Shaklee... Sebenarnya ia lebih dari sekadar kolagen ikan...

Untuk mendapatkan kulit yang tegang, kulit perlu mengekalkan kelembapannya. Ini memerlukan asid hialuronik yang mampu menahan air yang banyak. Shaklee menyediakan 7 ramuan untuk membantu kolagen bertindak dengan lebih berkesan untuk mendapatkan kulit mendapat KEANJALAN, PENGHIDRATAN dan ANTIOKSIDAN.



Keanjalan: Menyokong pembentukan tisu penyambung pada kulit

1) Kolagen Ikan - Membekalkan kolagen agar kulit lebih elastin dan lebih anjal

2) Ekstrak Kulit Kerangan Laut - Selain menganjalkan kulit, ia juga mengandungi glukosamia sebagai bahan pelincir bagi sendi, menghidrat mata & melegakan keselesaan mata

3) Lactobacillus Acidophilus - Sejenis probiotik atau bakteria yang baik yang meningkatkan penyerapan pada usus. Ini mambantu meningkatkan penyerapan kolagen.


Penghidratan : Satu kombinasi yang menyokong penghasilan kolagen dan asid hialuronik

4) Ekstrak biji Camellia Japonica - Mengandungi asid oleik dan isoflavon. Ini membekalkan nutrisi dan penghidratan untuk kulit

5) Ekstrak Pfaffia: Digunakan secara traditional untuk merawat rambut gugur, ketidakseimbangan hormon dan meningkatkan tenaga batin. Juga meningkatkan prestasi dan tenaga.


Antioksidan: Membekalkan nutrisi untuk menghasilkan kolagen dan melawan radikal bebas

6) Vitamin C - Menggalakkan pengeluaran kolagen dan menentang radikal bebas yang merosakkan kulit

7) Vitamin B2, B6 - Bergabung dengan karbohidrat, lemak dan metabolisme protin umtuk membekalkan tenaga yang penting dalam penghasilan kolagen didalam sel tubuh.


Itulah kelebihan Collagen Powder Shaklee. Bila makan ni, ia bukan sahaj kolagen tapi ia membekalkan nutrisi yang diperlukan untuk menghasilkan kolagen kulit. Ini lah yang membuatkan ia  mempunyai penyerapan yang unggul dan keberkesanan yang tinggi.

Ini adalah beberapa testimoni pengguna kolagen Shaklee...












Berminat??? Contact saya ya:-

EMAIL: juliemauryn@yahoo.com
SMS: 0122395501
Add saya di facebook: JULIE MAURYN GUMPIL  
Atau like kat Fan Page:  HEALTHY BY NATURE
Salam Sayang dari Heathy by Nature...

**These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

No comments:

Post a Comment