Monday 26 May 2014

ASID URIK TINGGI DAN BATU KARANG BUAH PINGGANG.. kesihatan meningkat dengan shaklee...

Sebelum saya ceritaka testimoni hebat hari ini, mari kita belajar dulu apa sebenarnya asid urik dan apa kaitannya dengan batu karang buah pinggang. Biar kita tambah ilmu dan lebih memahami agar dapat kita elakkan masalah kesihatan ini.

asid urik shaklee


Asid urik (Uric acid) dihasilkan semasa pemecahan Purine. Purine ini adalah satu kandungan yang terdapat pada berbagai jenis makanan termasuklah ikan bilis, sardin, sweetbread.. makan seperti daging, ayam, cauliflower pun ada purine tapi pada tahap tinggi - sederhana.

Apabila asid urik terhasil, ia akan diangkut dalam aliran darah ke buah pinggang dan kebanyakkannya akan disingkirkan dari badan melalui sistem pembuangan.

Asid urik yang tinggi boleh terjadi apabila tubuh badan kita menghasilkan banyak asid urik ataupun buah pinggang kita tidak mampu menyingkirkan asid urik dengan cepat.

Kesan asid urik tinggi yang paling dikenali adalah serangan gout. Namun ada juga yang tidak merasaii serangan gout walaupun asid urik mereka tinggi.

Satu lagi kesan yang boleh berlaku adalah batu karang pada buah pinggang. Apabila asid urik terlalu pekat dalam darah atau air kencing, ia boleh mendap pada beberapa bahagian tubuh seperti pada buah pinggang, dan mendapan ini menjadi batu karang.

Memang banyak makanan yang disyorkan untuk membantu menurunkan asid urik dan memecahkan batu karang. kalau digoogle pun memang banyak... Tidak kurang juga dengan supplements. Antara yang dikatakan dapat membantu mengurangkan asid urik adalah  vitamin C, Vitamin A, Vitamin E, asid amino, alfalfa dan sebagainya.

uric acid, gout, batu karang, buah pinggang


Alfalfa telah dikenali sebagai supplement yang sangat-sangat membanti dalam masalah ini. Ia mengandungi berbagai jenis vitamin, mineral dan protin yang menjadi kunci utama dalam menurunkan level asid uric yang tinggi.

Inilah yang kami telah cadangkan pada seorang aunty yang mempunyai masalah asid urik tinggi dan batu karang buah pinggang.

Aunty telah mula mengambil supplement shaklee pada penghujung bulan April 2014. Beliau hanya mengamalkan 2 jenis produk shaklee.
Kemarin, 27hb Mei 2014,  kami dapat feed back yang buat kami tersenyum kegembiraan.

Selepas berjumpa doktor, didapati

1) Asid Urik aunty telah semakin kurang

2) Batu-batu kecil pada buah pinggang telah menjadi pasir. Maksudnya kini ia lebih senang untuk disingkirkan melalui air kencing

3) Doktor juga sangat happy dengan keputusan ini dan mengesyorkan untuk berhenti mengambil ubat untuk batu karang. Dan dinasihatkan untuk terus makan supplements ini.

Aunty hanya mengamalkan 2  jenis supplements shaklee..
Sangat-sangat HEBAT!!

Janganlah ragu-ragu dalam pengambilan supplements, khasnya supplement shaklee yang sememangnya natural dan selamat.
Jika mau lebih info, contact me ok...

PENGEDAR SHAKLEE ANDA (SID: 858388)

Add Fbook saya Julie Mauryn Gumpil , boleh kita chating terus...
Like fanpage saya: Healthy by Nature, untuk harga istimewa dan info kesihatan secara percuma
SMS : 012 2395501
Email: juliemauryn@yahoo.com 

 




* These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease


No comments:

Post a Comment