Monday 16 April 2012

TESTIMONI EVERGREEN : I CAN HEAR - MENDENGAR BUNYI INDAH, SUARA MENAWAN

Hi.. hari ni saya teruskan testimoni evergreen.. Ingin saya nyatakan semula, testimoni ini adalah testimoni lama... Rasanya ia dari Majalah Shaklee tahun80an... Hari tajuk testimoni adalah:

I CAN HEAR
MENDENGAR BUNYI INDAH, SUARA MENAWAN

Laili hilang keupayaan untuk mendengar dengan jelas akibat jangkitan telinga yang dihadapi ketika berusia 11 tahun. Apabila berumur 35 tahun, beliau terpaksa menggunakan alat pendengaran untuk memudahkannya mendengar. Tetapi sembilan tahun kemudian, beliau tidak mampu mendengar lagi! Seorang doktor di Hospital Besar Terengganu mencadangkan Laili menjalani pembedahan yang menelan belanja RM 100,00.00 untuk membolehkannya mendengar semula. Walaubagaimanapun, pembedahan tersebut tidak menjanjikan beliau dapat mendengar semula.

Kisah Laili diceritakan oleh Roslailawati

Laili dan suaminya, Sulaiman merasa kecewa dan tidak tahu bagaimana untuk mendapatkan wang yang begitu banyak untuk membiayai pembedahan tersebut. Mereka memutuskan untuk mendapat pendapat kedua dan pergi ke Kuala Lumpur untuk mendapatkan bantuan saya. Kami menghantar alat pendengarannya untuk pemeriksaan kerana memikirkan ia rosak. Sekali lagi kami kecewa apabila dimaklumkan bahawa beliau perlu berjumpa pakar kerana kesukaran untuknya mendengar bukan disebabkan oleh alat pendengaran yang tidak berfungsi.

Ketika mengunjungi pejabat cawangan Kuala Lumpur di Wangsa Maju, kami bertemu pengedar Shaklee dan berkongsi kecewaan kami tentang masalah pendengaran Laili serta masalah-masalah kesihatan yang lain. Mereka telah mengesyorkan Program kesejahteraan keluarga dan kami tidak teragak-agak menerima nasihat mereka walaupun Laili menggunakan jenama produk pemakanan tambahan lain. Untuk tiga hari berikutnya, saya membantu mendispensarikan Vita-lea, Vita-C,  B-complex dan Instant Protein, Calcium Magnesium, Zinc, Beta Carotene dan Vita-E kepada Laili dan menyedari peningkatan dalam kesihatannya! Laili dan Sulaiman kemudian kembali ke kampung untuk menjaga empat anak mereka yang berusia antara tiga belas dan sembilan tahun.

Dalam penerbangan balik ke Kuala Terenganu, Laili tiba-tiba mengalami perasaan baru yang beliau rasa hanya satu imaginasi. Dia merasakan seperti terdengar bunyi di balai ketibaan. Dan apabila dia mendengar suara Sulaiman bercakap, dia menangis kegembiraan! Kedua-duanya tidak dapat menahan kegembiraan mereka melihat pemulihan Laili. Ahli keluarga dan saudara-mara merasa kagum dengan pemulihan yang menakjubkan. Mereka yakin produk Shaklee yang dimakan mempunyai kaitan dengan pemulihan tersebut. Mungkin ia satu kebetulan. Mungkin satu keajaiban. Tetapi yang nyata, Laili boleh mendengar semula.

Laili dan Sulaiman begitu yakin dengan kebaikan produk Shaklee sehingga mereka memutuskan untuk menjadi usahawan perniagaan Shaklee dan berkongsi pengalaman Shaklee. Semua ahli keluarga mula memesan produk Shaklee daripada LAili.

Kini, Laili seorang wanita yang berkeyakinan yang mempunyai gaya hidup sihat. Beliau tidak lagi menghadapi masalah tidur dan bimbang tentang penyakit kencing manis yang dihadapinya. Doktor mengesahkan paras kencing manis telah berkurangan. Dulu dia kemudian pucat dan kurus, tetapi kini dia kelihatan sihat bertenaga dan kuat. Anak-anaknya boleh berkomunikasi  dengan bebas kerana dulu mereka hanya memberi bahasa isyarat atau menulis mesej apabila berkomunikasi dengan Laili. Laili tidak lagi cepat marah, sering tersenyum. Disebabkan masalah pendengaranya, dulu Laili sering berkurung di dalam rumah. Kini dia  ke mana-mana sahaja dan gembira dapat menyertai dalam seminar perniagaan yang diadakan- pengalaman yang tidak mungkin dirasai sebelum ini.Peluang menemui orang Shaklee telah mengubah hidup Laili selama-lamanya....
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Itulah testimoni evergreen yang saya baca hari ni... Mungkin satu kebetulan? Saya sendiri tidak dapat menjawapnya... Kenalah cuba produk Shaklee k...
Nak cuba vitamin Shaklee?  Boleh hubungi saya dengan berbagai cara:-

EMAIL: juliemauryn@yahoo.com
SMS: 0122395501
Add saya di facebook: JULIE MAURYN GUMPIL  
Atau like kat Fan Page:  HEALTHY BY NATURE
Salam Sayang dari Heathy by Nature...

**These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

No comments:

Post a Comment