Sunday 15 January 2012

SET BERPANTANG SHAKLEE

Hi, bertemu lagi.... hari ni nak crita pasal pantang selepas melahirkan anak. Terdapat berbagai cara orang berpantang, namun semuanya mempunyai tujuan yang sama iaitu, untuk memulihkan tubuh badan agar kita dapat meningkatkan semula tenaga...

Selalunya berpantang mengambil masa 40 hari. Masa ini melibatkan siibu membiasakan diri pada perubahan emosi dan fizikal dengan pertambahan ahli keluarga baru. Dalam proses perubahan dan pemulihan ini, siibu memerlukan banyak rehat dan nutrisi pemakanan yang seimbang.


Mengapakah Nutrisi Pemakanan Penting?

Tubuh badan seorang ibu telah mengalami banyak perubahan semasa mengandung dan melahirkan anak dan ini termasuklah luka2 tidak kiralah dari pembedahan ataupun melahirkan anak secara normal.  Ini perlu dipulihkan. Selain dari banyakkan berehat, pemakanan yang sihat perlu untuk menyokong penyembuhan ini. Nutrisi pemakanan juga penting untuk mengekalkan kesihatan agar siibu dapat meningkatkan tenaga untuk menjaga anak yang baru lahir.

Nutrisi juga penting bagi siibu yang ingin menyusukan anaknya. Pemakanan yang sihat dan seimbang boleh menyokong penghasilan susuibu pada masa pantang.


Tetapi apa yang sering berlaku adalah siibu sering sibuk dengan dengan anak yang baru lahir hingga tidak memikirkan pasal pemakanan. Atau pun jika siibu seperti saya, tak suka sangat nak makan makanan seperti ikan haruan, ikan yang memulihkan luka... Kena paksa baru nak makan.. he he he...

Oleh sebab inilah kami ada mencadangkan SET BERPANTANG. 

SET BERPANTANG terdiri daripada:-


  • Multivitamin - Membantu meningkatkan kesihatan secara keseluruhan
  • B complex - membantu mengembalikan tenaga; menukarkan makanan kepada tenaga
  • Vitamin C - Meningkatkan sistem imun agar tidak mudah jatuh sakit
  • Zinc - Membantu dalam proses penyembuhan luka2 luar dan dalaman, juga membantu dalam menggurangkan keguguran rambut
.....ADA TRIALPACK DIJUAL...................
Set Berpantang Sangat bagus jika diambil bersama 
  • Energizing Soy Protein - Membina sel-sel yang rosak, memberi tenaga
  • Ostematrix - Membantu meningkatkan tenaga dan menguatkan semula tulang kita

Jika anda masih tertanya-tanya apa jenis pantang yang nak ikut... Cubalah Set berpantang Shaklee.. Ini akan membantu dalam kecergasan dan pemulihan luka dengan cepat. 
Jika anda ingin memesan sila email saya di juliemauryn@yahoo.com atau PM sahaja di Facebook atau sms 0122395501..
Salam Sayang dari Healthy by Nature...

2 comments: